.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فعاليت دو هزار بانوي طلبه در مازندران و گلستان

مدير منطقه پنج حوزه علميه خواهران با اشاره به وجود يک ساختار آکادميک مناسب آموزشي در حوزه هاي علميه خواهران گفت: اين ساختار آموزشي که تلفيقي از نظام هاي آموزشي حوزه قديم و جديد، مراکز آموزشي و دانشگاهي است، نظام آموزشي در حوزه هاي علميه را نسبت به ديگر مراکز آموزشي کشور متمايز کرده است.

حجت الاسلام علي غفاري، مدير منطقه پنج حوزه علميه خواهران در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري رسا در ساري، با اشاره به تصويب اين مرکز در سال 86 و افتتاح آن در فروردين ماه امسال گفت: در حال حاضر 21 حوزه علميه خواهران زير نظر اين مرکز در حال فعاليت است.
وي با بيان اين که مرکز مديريت منطقه پنج حوزه هاي علميه خواهران شامل استان هاي مازندران و گلستان است، خاطر نشان کرد: يازده مدرسه علميه در مازندران و ده مدرسه خواهران در استان گلستان زير پوشش اين مرکز هستند.
مدير منطقه پنج حوزه علميه خواهران به شيوه پذيرش طلبه هاي خواهر در اين مراکز اشاره کرد و گفت: در اين 21 مرکز، طلبه ها با مدرک تحصيلي سيکل براي گذراندن يک دوره هفت ساله و افراد با مدرک ديپلم براي گذراندن يک دوره پنج ساله جذب مي شوند و با مدرک کارشناسي فارغ التحصيل خواهند شد.
حجت الاسلام غفاري با بيان اين که همه ساله در فصل زمستان با اطلاع رساني عمومي از آن دسته افرادي که داراي مدرک مورد نظر هستند، براي شرکت در آزمون سراسري حوزه هاي علميه خواهران ثبت نام به عمل خواهد آمد، تصريح کرد: اين افراد داوطلب در بهار سال بعد در آزمون مورد نظر شرکت خواهند کرد.
وي از تحصيل حدود دو هزار طلبه خواهر در مدارس مديريت مرکز پنج حوزه علميه خواهران خبرداد و ابراز کرد: در آزمون خردادماه امسال نيز دو هزار داوطلب براي ورود به حوزه هاي علميه خواهران اين دو استان در پنج حوزه امتحاني شرکت کردند.
مدير منطقه پنج حوزه علميه خواهران با بيان اين که حوزه هاي علميه خواهران در گذشته از يک انسجام و هماهنگي مناسبي برخوردار نبودند، اضافه کرد: پس از تشکيل مديريت مناطق، ما شاهد توسعه فعاليت ها و انسجام و همدلي ميان حوزه هاي علميه هستيم.
حجت الاسلام غفاري با اشاره به اين که حوزه هاي علميه در گذشته تنها به صورت انفرادي و با توانايي مؤسسان آن اداره مي شد، خاطر نشان کرد: منطقه بندي حوزه هاي علميه خواهران علاوه بر جلوگيري از پراکندگي موجب ايجاد جهش هاي علمي و آموزشي مناسبي در آنها شد.
وي از افتتاح هفت منطقه حوزه هاي علميه خواهران تاکنون در سطح کشور خبرداد و بيان داشت: مازندران و گلستان در مرکز مديريت منطقه پنج قرار دارند.
مدير منطقه پنج حوزه علميه خواهران تقويت و هدايت وضعيت مثبت موجود و توسعه حوزه هاي علميه خواهران را از مهم ترين وظايف اين منطقه عنوان کرد و افزود: مديران مناطق حوزه هاي علميه خواهران به دنبال اين هستند تا با رسيدن به يک نقطه مطلوب علمي توانايي رقابت با ديگر محافل علمي، دانشگاهي و حوزه هاي علميه برادران را داشته باشند.
حجت الاسلام غفاري گستردگي جمعيت بانوان در جامعه و عهده دارا بودن مهندسي زير ساخت هاي تربيتي جامعه از سوي آنها را مهم ترين ضرورت در برنامه ريزي و سرمايه گذاري جهت رشد سطح علمي خانم ها دانست.
وي تبديل شدن معارف ديني به رفتارهاي ديني را يکي از مهم ترين ويژگي هاي علوم حوزوي عنوان کرد و ادامه داد: مشکل امروز جامعه ما در آگاهي ديني نيست؛ بلکه مشکل شکل رفتار ديني و ناهنجاري هاي رفتاري است که حوزه هاي علميه نقش بسيار مهمي در اين بخش دارند.




استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.159 seconds.